Hybrid for miljøet, også i båt Arcona 410 Hybrid drives av en elmotor, men har et dieselaggregat for å få lengre rekkevidde. Henrik Torgersen er sivilingeniør innen elektroteknikk, men selger også Arcona i Norge. Axel Nissen-Lie Publisert torsdag 01. september 2016 - 18:20 Sist oppdatert torsdag 01. september 2016 - 23:48 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annonse MILJØ: Henrik Torgersens har regnet ut at han slipper ut like mye klimagass fra sin seilbåt som en gjennomsnittlig dieselbil i året. Elbåt Svenskene subsidierer elektriske båtmotorerFritidsbåter slipper ut mer CO2 enn landets fergerPå jordmomseiling med elmotorBruker batteriet fra en rå sportsbilOceanvolt gjør ladning enklereSatser enorme summer og kjøper TorqeedoNy tender for seilyachterTorqeedo øker kapasitetenØnsker flere elektriske båterTransportetappe med elbåtJolle til båten med teknologi fra BMWBillig med elektrisk motorKatamaran med elmotor og elbilbatteriLettdreven turbåt på to skrogVerdens første elmotor ble brukt i båt– Elmotor er mest populært i SverigeElbil-batteri på vei til sjøsElmotor til topps under Dame AwardHybrid for miljøet, også i båtNå blir seilbåtene enda grønnereJ/Boats med el-motorSeiling er fremtidenGrønn seiling Lydløs seilglede HYBRID: Arcona kommer med en 41-foter med elmotor, og generator som fjerner rekkeviddeangsten. ✕ arcona ukategorisert hybrid