Hva lederne mener: Askøy Seilforening
Servicebygget i bruk
Etter endelig å kunne ta det nye servicebygget i bruk, møtte vi på noen utfordringer knyttet til nybygget.
Dette gjelder brukstillatelser, midlertidige brukstillatelser og stengt bygg for manglende utførelser på bygget, men til tross for dette har vi frem til nå gjennomført store arrangementer etter åpningen. For å møte de store utfordringene vi har hatt, kreves mye dugnadsinnsats av medlemmene, både på land og sjø. Det er ikke alltid like lett å få med så mange vi skulle ønske, da vi har stor aktivitet innen seiling i forskjellige klasser. Det gjør at det kolliderer av og til.
Men vi har fine lokaler, og vi får mye skryt både av norske og ikke minst utenlandske seilere som har deltatt i forskjellige regattaer.
Vi leier ut bygget til brylluper og konfirmasjoner samt andre begivenheter som trenger god plass. Men vi har en utfordring med god logistikk når det gjelder utleie og regattaer som skal gjennomføres. Som regel ønsker man å booke lokalet til bryllup ett år eller to frem i tid og helst i de månedene foreningen selv har mest aktivitet. Det vi ønsker minst, er å lage problemer for både seilarrangement og utleie, så vi forsøker så godt vi kan i samarbeid med leder sport og utleieansvarlige å ha en så god logistikk som mulig.
Vi ønsker at flere seilere tar turen til oss for å delta på regattaer der Askøy Seilforening står som arrangør, så vi hjelper til med overnatting og bespisning for tilreisende seilere. Gå inn på hjemmesiden vår så finner dere kontaktpersoner som hjelper dere, www.askoy-seilforening.no.
Den siste regattaen vi hittil har gjennomført i år, er seilsportsligaen i samarbeid med Ran Seilforening. Der fikk vi mange nye seilere på besøk, med både overnatting og bespisning. Vi håper de har hatt et godt opphold og vil komme tilbake til oss i Askøy Seilforening ved en annen anledning også.
Vi ser frem til høy aktivitet i huset vårt, og tar gjerne mot din bestilling!