Båten min: Comfortina 35

TIDLØS: Spesielt tyske seilere har lagt sin elsk på Comfortina 35, og et tysk verft har overtatt produksjonen av båten, som ble introdusert i Sverige i 1993.
KARTPLOTTER: Å kunne se kartplotteren fra overalt i cockpiten er høyt prioritert om bord.
SARGEN: Sargene gir gode sitteplasser på kryss.
FAVORITTPLASSEN: Det store rattet kan bare passeres ved å klatre på benkene, men fordelen er at man fint rekker det sittende på sargen, også i hjørnet mot pushpiten ? som er Claus? favorittplass.
SALONGEN: Claus trives godt med den lune atmosfæren om bord.
KARTBORD: Typisk for båter fra 1990-tallet er også karbordet en prioritert del av innredningen.
BYSSA: Byssa er høyt prioritert og har godt med avsettingsplass.
TOALETT: Toalettrommet er ikke av de største, men fungerer bra.
EL-OPPLEGG: El-opplegget er usedvanlig velordnet.
MOTORROMMET: Det er lett å komme til i motorkassen, som kan demonteres til lett håndterlige deler.
KJØLBOLTER: Kjølfestet virker tillitvekkende, og det har også vist i praksis at det er robust.
LETTSEILT: Det var lite vind under prøveseilingen, men Comfortina 35 avslørte seg som en letthåndterlig og lettseilt båt.
MED EN FINGER: Med rolig blikk og en finger på rattet nyter Claus Werenskiold tilværelsen og seilingen om bord i sin Comfortina 35.

Klassisk og helt moderne

Comfortina 35 er fortsatt i produksjon, 23 år etter at den ble lansert. Det vitner om en båt som faktisk lever opp til det forslitte uttrykket «tidløs».

Publisert Sist oppdatert

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER