Maxus 21

REKRUTTERINGSBÅT: Manglende rekruttering er båtbransjens akilleshæl, og på den bakgrunn er det avgjørende å senke terskelen for nye seilere. Maxus 21 er en slik båt.
RIGGING: Masten kan settes og legges ned uten kran. Det skjer ved hjelp av en bøyle i baugen, en haling med utvekslinger, og en spesiell «vippe-mastefot». Et stativ på hekken stabiliserer masten når den ligger nede.
VANT: Vantene er festet til bøyler og det virker litt merkelig, men forklaringen er at vantene også har til oppgave å stabilisere masten når den reises og legges ned. Derfor må festepunktene heves fra dekksnivå. Arrangementet virker en smule ...
FINE PROPORSJONER: Proporsjonene er fint fordelt, båtens formål tatt i betraktning.
UNDER DEKK: Man kan sitte fire rundt bordet under dekk, og det er fasiliteter til å lage mat. Sittekomforten for høye personer lider av mangel på plass bak nakken.
FORUT: Båten hadde rulleforstag og også et lite baugspryd med plattform som letter ilandstigning.
SMART BESLAG: Påhengsmotoren sitter på et beslag som er noe av det beste jeg har sett: En gasspatron gjør det lett å heise og senke motoren, og det er mange dybder å velge mellom. Håndtaket er lett tilgjengelig. Folkene fra Defever Yachts Europe har ...
COCKPITBORD: Et enkelt bord kan rigges til i cockpiten.

Inngangsbillett for nye seilere

«Seilende campingvogn» lyder som et skjellsord. Men hvorfor, egentlig? Polske Maxus 21 er inngangsbilletten for nye seilere; en billig, enkel og ikke minst begynnervennlig tilhenger-båt.

Publisert Sist oppdatert

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

99,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER