Test - More 55

FORNUFTIG: More 55 er bygd på fornuftige ideer. Båten har helt klart et markedet – også utenfor chartermarkedet.
SALONG: Mye dørkplass gir rom for mange personer, men det er også en fordel om båten skal repareres. Masten er gjennomgående.
SOVE: Lugarene akter er best. Sjekk luken inn til det vanntette skottet akter.
MAT: Byssa har kjøleskuffer og kjøleboks i hjørnet.
FORPIGG: Køya forut er smal, men det er mer luft under dekk.
KØYER: Den femte lugaren har sjøkøyer. Bra i sjøen, trangt i havn.
NAVIGASJON: More 55 har et tradisjonelt kartbord.
JOLLE: Verftet skal lage en egen jolle som utnytter jollegarasjen optimalt.
BORD: Båten har to cockpitbord stuet vekk under cockpitdørken. En plate kan legges imellom de to bordene til ett gigantisk.
ÅPEN: Cockpiten har plass til 12 mennesker, men på en tøff kryss er den altfor åpen.
TEKNIKK: Maskinrommet går under hele cockpiten.
STYRKE: En stålramme skal ta opp grunnstøtingskrefter.
SPESIALISTER: More Boats har fått kvalifisert arbeidskraft fra Salona da Salona kuttet kraftig ned på staben.
FRISKT: More 55 klarte seg bra i vinden, men kreftene var store.

Bygd for havet og stort mannskap

More 55 skal brukes til regattaseiling over Atlanteren med chartergjester. Det stiller store krav til konstruksjonen.

Publisert Sist oppdatert

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

99,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER