NY: Bavaria C57 har plass til en 2,8 meter RIB i hekken. Båten er over fem meter bred bak.
BLÅTT: Blått skrog er tilbake, ikke bare hos Bavaria, men også Solaris og Oyster.

Bavarias fremtid er her

Bavaria C57 ble avduket på båtmessen i Düsseldorf i dag. Vi fikk en eksklusiv titt.

Publisert Sist oppdatert
DEKK: Det er madrasser både her og der på dekk. Rulla til forseilet er gjemt under dekk. Båten er selvslående fokk.

Økt standard

– Vi har forsøkt å skape noe nytt, forteller produktsjef Alexander Berg til SEILmagasinet. Det har de klart. Den utstilte båten har en innredning av valnøtt. Treverket er mørkere, og har et mer eksklusivt uttrykk. Lys eik eller standard mahogany er fremdeles et valg. Båten har panel av rustfritt stål ved byssa og lærdetaljer. Alt er med på å skape et inntrykk av kvalitet. 

Byssa frem

Også planløsningen under dekk er ny. Den utstilte båten har tre lugarer og tre bad. Eierlugaren er forut. Lugarene akter er imponerende. På grunn av båtens bredde er det god høyde over køyene. Jollegarasjen stjeler ikke volum av lugarene akter.

Byssa er flyttet frem til hovedskottet. Den er todelt og breier seg over hele skrogets bredde. Med salongen lengre akter blir den enda bredere. 

Vakuumstøp

Alle båtene fra Bavaria blir nå støpt med vakuumteknikk. På C57 er det brukt vinylester i stede for polyester for å binde galssfiberen. Vinylester er et sterkere lim, og vil eliminere frykten for plastpest. 

Litt dyrere

C57 er litt dyrere enn Cruiser 56 som den erstatter, men den er også større og bedre bygget. Båten kommer i to versjoner, i Holiday-versjonen for chartermarkedet, eller style for privatmarkedet. Holiday-versjonen starter på 416 000 euro med 19 prosent moms, Style 446 000. På en slik båt utgjør ekstrautstyret en stor del av kostnaden. Med det en slik båt fortjener av utstyr vil den havne på ca seks millioner kroner. 

 

 

STIL: Innredningstilen er ny. Det er mer italiensk.
VOLUM: Bavaria C57 er en friskt puss under dekk.