Båten min: Beneteau Oceanis 430

MED VERDIGHET: Med sitt deplasement på nærmere 10 tonn beveger Oceanis 430 seg med verdighet og tyngde.
BADEPLATTFORM: Integrert badeplattform var en nyskapning da Oceanis 430 ble lansert.
COCKPIT: Cockpiten er sosial og trygg i sjøen med høye karmer og et høyt trinn inn mot salongen.
LYS: Mange lysåpninger gir godt med lys under dekk, men de er også potensielle lekkasje-punkter.
IKKE PRIORITERT: Kartbordet er ikke prioritert og har fått en beskjeden plass om bord.
BYSSA: Byssa kan måle seg med kjøkkenet hjemme, og kokken står støtt mot salongbenken.
NY MOTOR: Petter Hegle har montert den nye motoren selv, i det rommelige motorrommet hvor det er god adgang til de viktigste servicepunktene.
EN VASK TIL HVER: Alle lugarene har hver sin vask.
REDERLUGAR: En vannskade fikk Petter Hegle til å redesigne lugaren forut til en stor rederlugar.
KARAKTERISTISK: Oceanis 430 er karakteristisk i sin profil med det mørke vinduet over hytteoverbygget. Vinduer i skroget var også noe relativt nytt i 1986.
GODT BESKYTTET: Nedgangen til salongen er godt beskyttet og ventilasjonen har høy prioritet med store doradeventiler.
GIR LYS: Den karakteristiske vindusløsningen bidrar til å gi godt med lys under dekk.

Et nytt turbåtkonsept

Ultramoderne – det var ord som ble brukt om Oceanis 430 da den var ny. Det var en båt av sin tid – og ikke en båt vi i dag vil kalle tidløs.

Publisert Sist oppdatert

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

99,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER