Bedre kvalitet med ny teknologi
Vakumstøp, injeksonstøp, kullfiber og epoxy. Båtselgerne bruker nye ord og skryter av hvor avansert deres båter bygges. De fleste store verftene har gjort store fremskritt på båtens byggekvalitet, og salget av de nye epoxy-modellene til Hanse viser at markedet ønsker mer avanserte båter selv om det koster mer.6 sider i Seilas 3-07
Båter og utstyr Av: Axel Nissen-Lie
Bedre kvalitet med ny Vakumstøp, injeksonstøp, kullfiber og epoxy. Båtselgerne bruker nye ord og skryter av hvor avansert deres båter bygges. De fleste store verftene har gjort store fremskritt på båtens byggekvalitet, og salget av de nye epoxy-modellene til Hanse viser at markedet ønsker mer avanserte båter selv om det koster mer. lastskrogene kan se ganske like ut, men flere verft har tatt i bruk moderne og avansert produksjonsteknologi for å enten produsere mer effektivt, ta miljømessige hensyn, eller for å gi et kvalitetsfortrinn. Seilas har samlet informasjon fra de største båtprodusentene og gransket hvordan de blir bygget. Vi har også snakket med konstruktør Birger Kullmann for å få faglige fakta. Han forteller at det ikke er noen fasit på hva som er best, men løsningen og byggemetoden må henge sammen med hvordan båten skal benyttes.
Gullabonnement
Blad og digital
899,-
pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner
BESTILL HER