TEST: Båten hadde felter hvor bunnstoffet hadde fungert bra, men områder hvor båten var kraftig begrodd.
PÅFØRING: Bunnen hadde en strøken finish før sjøsetting. Båten fikk to lag med et ekstra i vannlinjen.
KOBBER: Virkestoffet ligger i bunnen og må blandes inn. Det må røres også under påføringen. Det gjorde ikke jeg.
TYNT: Hempel Waterglide er som VC17, meget tyntflytende. Dekkevnen er fantastisk.
RUR: Groe setter seg først i kanter. Der lønner det seg med flere ekstra strøk.
Hempel Waterglide: Dette er Hempels konkurrent til VC17, som har en stor markedsandel i Norge på regattabåter.
Hempel Waterglide: Dette er Hempels konkurrent til VC17, som har en stor markedsandel i Norge på regattabåter. Det er hevdet at Hempels bunnstoff inneholder mer kobber og skal være mer effektivt. Det kunne vi ikke bekrefte. Bunnstoffet krever mye ...
VC17: Elsket og hatet bunnstoff.
VC17: Elsket og hatet bunnstoff. Bunnstoffet må blandes ut med kobberpulver, noe som er enklere enn om alt ligger i en klump i bunnen av boksen. Waterglide og VC17 er meget tyntflytende og er raske å rulle ut, men de har lett for å renne. Det tørker ...
Jotun Racing: Dette bunnstoffet er mer likt selvpolerende bunnstoff når det gjelder påføring.
Jotun Racing: Dette bunnstoffet er mer likt selvpolerende bunnstoff når det gjelder påføring. Du kan også legge det utenpå selvpolerende bunnstoff, eller legge selvpolerende bunnstoff utenpå. Bunnstoffet tåler mer fysisk slitasje enn Non-Stop, men ...

Båten som grodde fast

Hardt bunnstoff skulle gi mer fart, men i høst var båten nesten ikke til å flytte. En blåskjellfarm hadde skylden.

Publisert Sist oppdatert

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

99,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER