FORNØYD: Thomas Nygaard har vært igjennom en lang prosess for å få en båt som oppfyller alle hans ønsker og krav. Det fikk han ved å kontakte en båtkonstruktør.
SJØSATT: «Cheetah» kom på vannet i høst, men trengte vinteren på å bli helt ferdig.
OPPFØLGING: Innredningen er tilpasset ved bruk av enkle materialer for å få målene perfekte. Nygaard har hatt hyppige besøk på verftet under hele byggeperioden. Her sammen med kone, båtbyggger og konstruktør.
AVANSERT: Nanni var den eneste som kunne levere en motor tilpasset moderne båtbruk som utnyttet litiumbatteriene. Det sparte Nygaard en kostbar generator.
LØFTBAR: Kjølen kan løftes for å redusere seilingsdybden. Det gjør skjærgården tilgjenglig.
SKROG: Skroget blir bygd opp som en trebåt hvor planker er byttet ut med skum. Dette er så bakt inn i glassfiberarmert epoxy med vakuumteknikk. Treskjelettet blir fjernet underveis.
SOL: Cockpiten skal fungere både i varmen, og på havet. Det er god plass bak rattene.
GDANSK: «Cheetah»på vannet i byen der den er bygget. Til sommeren skal båten seile på Middelhavet.
HÅNDVERK: Byggherren er godt fornøyd med arbeidet. Verftet behersker en rekke ulike hådverk, og er dyktige til å finne løsninger.
PLANØSNING: «Cheetah» får tre lugarer og to bad. Byssa er plassert foran salongen. Kjølkassen til senkekjølen blir som en smal bardisk.

Bygd i Polen til halv pris

Thomas Nygaard har forsøkt å finne drømmebåten i snart 10 år – uten hell. Nå blir den bygd i Polen til nesten halv pris.

Publisert Sist oppdatert

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER