Lag mannhull i tanken selv

DET VIKTIGE HULLET.
FERDIG: Alt sammen er ferdig montert! Nå er det enkelt komme til både for inspeksjon og rengjøring av tanken på en enkel måte! Og om tankmåleren slutter å virke, kan man titte ned for å sjekke nivået.
KLAR: Tanken er klargjort for boring av mannhull.
MANNLUKEN: Mannluken som er levert av Maritim Consultants, består av en vikbar underring med integrerte bolter og pakning i ett, pakning til å ha på utsiden, et klart plastlokk og en sikringsring på toppen i tillegg til en monteringsanvisning og en ...
RIKTIG PLASSERT MAL: Malen er godt teipet på tanken. Legg merke til avstand til kant på tanken. Dette ble sjekket først fra undersiden gjennom tankmålerhullet for å være sikker på at underdelen til mannlokket ville ligge plant hele veien.
STYREHULL: Det er lurt å bore styrehull med et tynt bor før du velger den endelige størrelsen på hullet. Dette gjør det lettere å bore nøyaktig.
HULLBOR: Selve mannhullet ble boret med et 102 mm hullbor etter at styrehullet er lagd for senterboret.
SJEKK TILPASNINGEN: Sjekk ut om mannlokket og boltehullene passer ved å plassere innerdelen opp ned på utsiden. Det kan hende du må justere noe, spesielt hvis du har boret hull med mindre enn 7,5 mm bor.
INNI TANKEN: Slik så det ut inne i tanken. Mye sagspon etter boringen, men ellers ganske var det ganske rent.
JUSTERT: Ytterpakningen er trædd over alle boltene og trukket godt ned mot underlaget.
ENKELT: Innerringen er vikbar noe som gjør den enkel å få inn i hullet.
HULLET: Det ferdige hullet er klart etter å ha fjernet skarpe kanter.
YTTERPAKNING: Ytterpakningen er trædd over alle boltene og trukket godt ned mor underlaget.
BOLTENE SETTES I: Brett ut innerringen, sørg for at den er plan og før alle boltene gjennom hullene du boret i tanken. Pass på å holde den på plass før du setter på noen muttere for sikring.
YTTERRINGEN: Ytterringen er satt på. Legg merke til at boltene ser ut til å være litt korte, men når du har fått på et par muttere, klemmer du det enkelt sammen og får nok lengde. Mannlokket var beregnet til opptil 10 mm tanktykkelse, og vår var ...

Det viktige hullet

Det finnes to typer mennesker, de som har fått motorstopp på grunn av rusk på tanken, og de som kommer til å få det….

Publisert Sist oppdatert

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

99,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER