Vil gjøre seiling mer synlig
Seiling er en frisk og spennende sport. Nå vil SEILmagasinet og Sportspartner samarbeide om å gi seilsporten mer oppmerksomhet.
Når så du sist seiling på TV? Spør Lars Erik Wilhelmsen. Han brenner for seilsporten og driver selskapet Sportspartner, som jobber med regatta-arrangementene Skagen Race, Shetland Race og Hollenderseilasen.
Seiling er en nokså stor og miljøvennlig aktivitet, med store og små utøvere langs kysten av hele Norge. Likevel får seiling liten oppmerksomhet fra media og sponsorer. Det ønsker SEILmagasinet og Sportspartner å gjøre noe med.
Nett-TV
–Vi vil lage Nett-TV-sendinger fra arrangementene til Sportspartner, og legge til rette for gode markedsføringsløsninger for sponsorene som vil nå den svært attraktive målgruppen av seilere i hele landet, sier redaktør Axel Nissen-Lie i SEILmagasinet.
SEILmagasinet har over 10 000 abonnenter og samarbeider med 20 foreninger og klubber langs hele kysten. Ifølge analyseselskapet Data Factory er abonnentene den råeste målgruppen av kjøpesterke, voksne menn som de noen gang har sett.
–I samarbeid kan vi servere denne målgruppen på sølvfat til sponsorene. Her kan de dominere målgruppen gjennom tilstedeværelse på regatta-arrangementer, vise seg på nett-event og få premium reklameplass på seilernes egen nettside og eget magasin, sier Wilhelmsen.
Storbåt
Målsettingen for de to partene er å gjøre seiling mer synlig for publikum, etablere gode løsninger for sponsorene og på den måten bidra til å løfte seilsporten opp og frem. Sportspartner har i flere år jobbet med å utvikle Skagen Race, Shetland Race og Hollenderseilasen, som alle er blant de mer populære storbåtregattaene i Norge.
–Vi lanserte for mange år slagordet «Seiling – en ren glede», som er mer aktuelt enn noensinne. Med vinden som ren energikilde er seiling en bærekraftig og fremtidsrettet fritidsaktivitet, sier Nissen-Lie.