EN VINTER MED TRESEILBÅT

LAKK: Det er lakkering som tar mest av arbeidstiden i løpet av vinteren for Johan Christian Falchenberg.
HALL: «Rollo4» er plassert innendørs i egen plasthall på Blommenholm.
KUNNSKAP: Da SEILmagasinet besøkte miljøet på Blommenholm i november 2017, diskuterte man bygging av hul spinnakerbom som skulle kunne gjøres kon i begge ender ved hjelp av freste profiler.
BLOMMENHOLM: Onsdager er miljøet samlet, fra venstre Falchenberg, Christian Gude med båten «Mosk» og Odd Syse med «Pandora».
JOBB: Lister rundt skylight står på arbeidslisten. Sjekk tykkelsen på teakbordene under skylightet.
DRENERING: Vannet rant ikke ut av cockpitbenkene og motorrommet trenger støyisolering.
BORRELÅS: Slipepapir som fester til slipeklossene er å foretrekke.
KANT: En stålplate brukes for å få nøyaktig sliping.
LAKK: Lakken kjøpes fra Italia.
STØV: En klebrig klut brukes for å fjerne slipestøv.
PENSEL: Lakken rulles først på. Deretter blir den fordelt med en fordriver.

Perfeksjonistens lakk-hemmeligheter

Lakkering tar tid, men resultatet gir mye glede. Om vinteren legges grunnlaget for en glansfylt sommer.

Publisert Sist oppdatert

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER