Diva 34 SC

TEST: Diva 34 SC ble testet 11. oktober i skjærgården utenfor Stockholm.
STOR: Bare Elan 3540 har en sammenlignbar cockpit i dette segmentet.
PLANER: Diva 34 SC har lav vekt, og slipper vannet i 7-8 m/s vind med spinnaker
1 VOLUM: Badet tar litt av plassen i salongen, men det er likevel godt med plass.
AKTERLUGAR: God plass og godt med lys, men prototy- pen mangler lufting.
BAD: Toalettet er trangt, men stort nok for normale mennesker.
FORPIGG: Køya er bred i fremkant. Skrogvindu gjør at eierlugaren oppleves stor.
NYTT: Byssa er løst annerledes. Det stjeler plass fra nedgangen fra cockpiten.
FART: 6,8 knop er farten på kryss. Vi seilte raskere enn polardiagrammet.
MODERNE: Båten har ingen genuaskinne, bare ett flytende skjøtepunkt.
KJØL: Båten har en egenartet kjølform. Teorien er at den gir bedre løft, og trenger derfor ikke å være så dyp. Båten har grunnere kjøl enn sine konkurrenter. Regattaresultater vil vise om teorien stemmer.

Den optimale miksen

Svært mange har forsøkt å skape en kombinasjon av turseiler og regattabåt. Få har lykkes som Bernt Lindquist, mannen bak Diva 34 SC.

Publisert Sist oppdatert

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER