
Nytt nummer av SEILmagasinet ute
Nummer 2-2018 har kommet fra trykkeriet, men bladet er også tilgjengelig digitalt.
Du finner oversikt over sakene i bladet her. Husk også at du kan laste ned app for å lese bladet på nettbrett, både Android og iOS. Du finner de siste årgangene av SEILmagasinet her.
Toppsakene i SEILmagasinet 2-2018 er:

Nye Hallberg-Rassy 340 mot gamle 342
En god båt har blitt mye bedre
Utviklingen har vært stor på de 12 årene som skiller de to modellene. Vi seilte båtene mot hverandre i både kuling og lett vind.

Are Wiig
Havseileren
Are Wiig elsker havet og nå vil han få havet for seg selv i nesten trekvart år. Alene i en båt på 32 fot. – Jeg gleder meg, sier han.

Bunnstofftest
Ren og hvit under skroget
I løpet av 2017-sesongen har vi testet fire ulike hvite bunnstoff. To dyre og avanserte, og to billige. Alle holdt mål.

Gode råd når alt blir grått
Tips om tåke
Midt på Hustadvika kom tåken som kastet på oss. Så tett var den at vi knapt så baugen på båten. Det var en meget ubehagelig opplevelse - og en tankevekker.

NYE SEILBÅTER
Opplevelser er den nye statusen
Det er ikke hva vi eier, men hva vi gjør, som betyr mest. Flere båtprodusenter har alt plukket opp trenden.

GJØR-DET-SELV
– Også fordeler med en trebåt
Vårpussen blir omfattende med en 58-fots klassisk trebåt, men ikke så mye mer enn med en plastbåt på tilsvarende størrelse, mener eieren.