Vil hjelpe SEIL-Norge digitalt
SEILmagasinet ønsker å hjelpe båtbransjen med gode digitale markedsføringsløsninger, og har ansatt Flemming Olsen som ny key account manager.
Flemming kommer fra samme stilling i VG, der han gjennom 20 år har vært med på å bygge opp VG Nett til landets største og mest lønnsomme nettavis.
– Jeg gleder meg til å hjelpe båtbransjen med å bli mer synlig. Jeg elsker båter og båtliv, og det er mye spennende vi kan gjøre for å vise fram de mange fine båtene som er på markedet i dag. Digital annonsering og markedsføring er en ny verden for mange, men egner seg godt for å vise frem båter , sier Flemming Olsen, som har vært med på bygge VG Nett fra en sped start for 20 år siden til milliardomsetning i dag.
Olsen er Drammensgutt og har vokst opp med båtliv. Interessen for båt er en av grunnene til at han går fra store VG til lille SEILmagasinet.
–Jeg har tro på nisjer, og tiden er inne for digital merkevarebygging for båtbransjen. SEILmagasinet og Båtmagasinet har veldig mye godt innhold. Nettsidene har stor trafikk og er gode digitale plattformer for markedsføring av båter. Vi bidrar til å holde interessen for båtlivet oppe i Norge, og kan tilby like gode annonseløsninger som Schibsted hvor jeg kommer fra, sier Olsen.
Han tiltrådte i august i år, og gleder seg nå til å bli kjent med aktørene i bransjen.
Leserrekord
I juli kunne Google Analytics registrere mer enn 300 000 lesersesjoner og over 200 000 (unike) brukere på batmagasinet.no. Besøkstallet er nesten like høyt som antall besøkende på verdens største båtmesse, Boot i Düsseldorf.
–Båter i sjøen er kansellert, men vi kan hjelpe bransjen med gode digitale markedsføringsløsninger. Hos oss når de båtfolket i hjertet, og vi kan lage videopresentasjoner og gode løsninger for innholdsmarkedsføring, sier utgiver Ole Henrik Nissen-Lie i Norsk Maritimt Forlag AS, som utgir Båtmagasinet og SEILmagasinet.
Les mer om våre markedsføringstilbud her:
https://www.seilmagasinet.no/annonser
Se eksempler på content marketing-løsninger her:
https://www.seilmagasinet.no/marked/