– Gi båtkjøperne opplæring
Båtkjøpere aksepterer noen barnesykdommer ved kjøp av ny båt, så lenge forhandler er villig til å rette opp disse innen rimelig tid. Samtidig understreker båtforhandlerne viktigheten av at båtkjøpere får solid innføring i hvordan komponentene i båten fungerer og at de følger båtens vedlikeholds-intervaller.
Vi leser stadig på nettsider og i debattfora om båteiere som forteller om ting som ikke fungerer på deres nyanskaffede seilbåt og som derfor vil reklamere overfor forhandleren. Reklamasjonen kan gjelde alt fra et kjøleskap som ikke virker, lekkasjer fra luker og defekt elektronikk, til feilmonteringer på riggen. Men mens de misfornøyde kundene som regel ikke nøler med å forteller sin historie, hører vi sjelden fra de fornøyde kundene.
Forhandlerne av de mest populære seilbåtene hevder at de tar både oppfølgingen og etterservice-delen meget seriøst, og understreker gjerne betydningen av dette når de selger båter.
Gullabonnement
Blad og digital
899,-
pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner
BESTILL HER