37. America's Cup

Milliardsuksess for Barcelona
America's Cup ga store gevinster for vertsbyen
Et postivt bidrag på €1,034 milliarder var fasiten etter de 37. America's Cup Barcelona. Antall besøkende dro seg til 1,8 millioner over de 59 dagene de forskjellige relaterte arrangementene på og utenfor vannet, inkludert 460 819 unike deltakere til Barcelona som kom spesielt for å være en del av det 37. America's Cup-arrangementet.
Mange arbeidsplasser og stor medieeksponering
Den 37. America's Cup skapte tilsvarende 12 872 arbeidsplasser i Barcelona og genererte €208,5 millioner i skatteinntekter. €1,367 milliarder totalt brutto mediemerkeverdi knyttet til alle arrangementer på den 37. America’s Cup med et totalt TV-publikum på 954 millioner.

Den samlede globale eksponeringen presenterte vertsbyen Barcelona i 11 182 timer med global kringkasting, som skapte 43 186 timer med global kringkastingsmerkeeksponering, som basert på Nielsen-data tilsvarte en total brutto merkeeksponeringsverdi på €1,367 milliarder for alle merkene, sponsorene og vertsarenaen knyttet til den 37. America's Cup.
Nesten en milliard seere
Et totalt publikum på 954 millioner seere og en vekst på 37 % i det dedikerte publikummet samt en økning på 235 % i det totale antallet sosiale medier, inkludert 9,6 millioner timer seertid på YouTube, noe som gjør den 37. utgaven til den mest sette America's Cup noensinne.
- Den 37. utgaven av America's Cup vil alltid bli husket som en av de beste hittil og en som fortsatte å bygge den kommersielle styrken og publikummet til den anerkjente toppbegivenheten innen seiling, sa Dalton.
Likevel blir det ikke noe nytt America's Cup i Barcelona. Til det er kapasiteten i havnen sprengt.